Monday, October 21

Cuti Koh Samui: Perjalanan Dari KLIA2 Ke Koh Samui Island, Thailand


Hola guys!

Good morning!! Kali ni I bersiaran dari Koh Samui Thailand!!!! Sawadee krappp!!! Kita imbas sedikit perjalanan I dari KLIA2 ke Koh Samui.


Air Asia round trip flight tickets RM135 + BigPay points.
Luggage 20kg RM107
Meal Nasi Padang with Prawn Crackers RM9
(Beli makan untuk balik KL je)
Total RM251

[Daftar BigPay dengan code Q3VIGIMOSR dan dapat RM10 percuma! Big Point ni kita boleh guna untuk redeem flight tickets and dapat rebate untuk makanan dan baggage, dan banyak lagi kelebihan #nantijeIstoryokay. Yang penting rugi kalau tak pakai BigPay!!]

Okay sambung cerita hahaha.

Seperti biasa I akan naik bas Aerobus dari Paradigm Mall. Harga tiket RM12. Dari rumah my hubby akan hantar ke Paradigm Mall. Bas berlepas pukul 8.30 am, so sampai KLIA2 dalam pukul 9.30 am. Flight I ke Surat Thani pukul 12.10 pm. Biasanya I akan standby awal sebab I ni jenis yang tak suka kelam kabut. Tak suka stress stress. I suka relax relax macam mak datin. Gituuu..


Sampai je kat KLIA2, I lepak kat Toast Box. Pekena Traditional Toast Set RM12.90. Kaya toast, half soft boiled eggs and milk tea. First time try makan sini. Ok puas hati.


Lepas breakfast I jalan jalan cuci mata. Banyak tempat menarik untuk shopping haha. Sekejap je masa berlalu, I checked in. Luggage I 14kg je guys.

Oh ye, sekarang kita kena scan luggage kita sendiri. Tu salah satu sebab kenapa kita kena check in awal haha. Oh ye kawan I lambat drop off luggage, tak pasal-pasal kawan I di kenakan bayaran sebanyak RM200!! Putih mata terbang RM200 huaa!


Sampai kat Surat Thani Airport, I terus ke kaunter Phantip Travel untuk beli tiket pergi dan balik. Masa tu I berurusan dengan si cantik manis Miss Gift. Kalau korang ada masalah berkaitan dengan tiket tu korang boleh call Miss Gift di talian +66966876726. Harga tiket pergi dan balik 1100 Baht seorang termasuk tiket bas dari Surat Thani airport ke Donsak, ferry dari Donsak ke Nathon pier dan mini van dari Nathon pier ke hotel sekitar Koh Samui. Beli sekali gus senang guys tak payah nak pening - pening kepala. Harga online dan harga walk in sama je guys. Boleh tengok dekat website Phantip Travel.





Bulan Oktober Surat Thani musim hujan hahaha. I main book tiket tak tengok pun cuaca kat sana. Sampai sana sekejap hujan sekejap mendung.


Dalam ferry ada mini market jual makanan ringan. Don't worry ada yang halal guys haha. Harga dalam 20 Baht ke atas.




Tu dia pemandangan Koh Samui Island dari atas ferry. Cantik oii.





Berlambak Family Mart kat Koh Samui. Maybe ada beribu kot. Begitu juga dengan 7 Eleven. Peliks.



Sampai je di Nathon pier driver mini van dari Phantip Travel dah menunggu. Tak rugi beli round trip ticket dari Phantip Travel ni, semua dah ready.

Dari Nathon pier ke hotel I kat area Chaweng mengambil masa berjam juga sebab driver akan hantar penumpang yang paling dekat dulu.


No comments:

Post a Comment