Thursday, October 31

Cuti Koh Samui: Night Market


Hola guys!

Malam pertama (eh?) dan kedua kat sini, I sempat jalan-jalan kat Koh Samui Night Market ni haa. Kat sini ada makanan yang halal dan ada yang haram jadah. So you guys pandai-pandai la bawa diri. Heh.





Cengkerik, belalang dan ulat sutera. Ew.



Korang boleh try makanan exotic ni :P


See.. cempedak goreng yang nampak sedap ni pun I tak ada hati nak cuba hahaha. Bila dah balik Malaysia baru I "kenapa aku tak cuba makanan Thai? Berlambak kot makanan yang boleh dicuba.."




Mangga potong sebiji 60 Baht [RM8.50]. Hmm kira mahal. Masa I kat Cambodia, mangga macam ni sebiji baru 1 USD [RM4]. Nah boleh dapat dua biji. Cis.


Pencicah mangga sedap. Dalam tu ada udang kering, bawang goreng, minyak ikan, cili dan daun apa nta tapi wangi je. Orang Thailand memang suka guna minyak ikan dalam masakan. Kat Cambodia mangga cicah dengan cili dan garam je. Simple dan sedapppp!!



Penjual apam balik ni pandai berbahasa melayu.



Ada lima enam gerai makanan yang dijual oleh peniaga muslim. Kiranya korang ada choice la kalau dah bosan makan kat Fareast Halal Food tu.



Setiap kali travel, I ada satu perangai yang susah nak makan. I mean susah nak lapar. So bab makan ni memang I agak jimat. Bukan saja nak berjimat tapi selera tu memang hilang hahaha. Maybe sebab I terlebih excited?





Lokasi night market ni berhampiran dengan Central Festival Samui Chaweng. Kira dekat la juga dengan hotel I.


No comments:

Post a Comment