Wednesday, July 18

Ahmad Idham Berjaya Memujuk Hanis Zalikha





LAIN pula kisahnya gadis kelahiran Shah Alam, Selangor ini. Baru saja menamatkan pengajiannya dalam bidang perniagaan di Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Johor, pelajar kelulusan diploma ini tidak menyangka akan terbabit membintangi filem pula. Walaupun sudah membintangi sebuah drama yang disiarkan di TV3, Memberku Hawa sebagai watak pembantu, dia tidak terfikir untuk berlakon kembali.

“Kalau bukan kerana Ahmad Idham, saya tidak mungkin akan menerima tawaran berlakon dalam Gangster Celop. Dia berjaya meyakinkan dan memujuk saya bahawa watak terbabit memang sesuai kepada watak saya. Asalnya, memang saya tidak berani dan belum bersedia sehingga terpaksa mengambil masa untuk memberi kata setuju.




“Tambahan pula, mak juga memberi sokongan dan menyuruh saya cuba benda baru pula. Namun, biarpun sudah menerimanya, saya tetap rasa takut kerana bukan calang-calang peranan yang diberi, watak utama pula. Saya tidak tahulah bagaimana hasilnya nanti tetapi saya akan cuba menjadi diri sendiri dan melakukan terbaik.

“Lagipun, watak yang diberikan ada sedikit persamaan dengan diri saya dan yakin akan mampu melaksanakannya dengan bimbingan pengarah juga,” katanya.

Jarang terdedah dengan dunia glamor sebelum ini, ditanya sekiranya Hanis sudah bersedia untuk menjadi popular dan dikenali ramai, baginya dia cukup sedia.

“Dalam dunia hiburan mahupun realiti sekalipun, apa yang penting kita kena jadi diri sendiri. Tidak perlu bermuka-muka dan cuba menjadi orang lain. Maka apapun yang menimpa saya selepas ini, saya akan mencari jalan penyelesaian yang terbaik dan tidak perlu menyorok,” jawabnya.

Masih lagi belum puas menikmati zaman belajar, hos rancangan Mad Market di TV9 ini bercadang untuk menyambung pengajiannya dalam bidang perniagaan bila tiba masa nanti. Baginya, perniagaan itu sudah sebati dalam dirinya kerana ibu bapanya juga memang terbabit menguruskan perniagaan masing-masing.

“Saya tidak menetapkan untuk berada berapa lama dalam industri hiburan ini kerana perancangan masa depan nanti, saya masih menyimpan cita-cita menjadi ahli perniagaan,” kata pemilik blog www.inibelogsaya.blogspot.com ini.


Maxis Double Quota! Click For More Info :)

Nescafe UHT lebih sedap dari biasa! Click For More Info :)

TuneTalk Auto Top Up? Click For More Info :)

No comments:

Post a Comment