Sunday, July 4

Wheatgrass Juice | Jus Rumput Gandum


Holla guys! Salam Covid-19 hahaha.

Tetiba teringat kat blog. Rindu. Sekarang ramai blogger yang famous tak active dah. Termasuk la aku blogger yang tak famous ni hahaha. Last aku dapat duit dari iklan tahun lepas. Tu pun 20 sen je hahahaha. Tahun ni sesen pun takde. Ok lepas ni aku nak try aktifkan balik blog aku yang tak seberapa ni. Ok aku cuba nak post setiap hari. CUBA. Hehe.

Hari ni aku nak share minuman kesihatan yang aku amalkan. Daripada kita minum Starbucks, Tealive, Chatime yang super kencing manis tu baik kita minum benda yang berkhasiat untuk badan kita. Badan nak guna lama guys. Sekarang ni kita takde penyakit lagi so kena jaga pemakanan kita. Tibe.


Bahan-bahan:

Organic Wheatgrass Powder – 1 sudu teh
Madu Tualang – 1 sudu makan
Lemon – 2 sudu makan
Air – 300ml


Cara-cara:

Campur kesemua bahan tersebut ke dalam shaker dan goncang. Nak sedap letak dalam fridge supaya sejuk. Ikut tekak masing-masing ye.


Khasiat Oraganic Wheatgrass Powder

Merupakan superfood. Menyingkirkan toxin dalam badan, membantu sistem penghadaman, meningkatkan sistem metabolisme, mengurangkan kolesterol, mengikatkan tenaga, mengawal/mengurangkan darah tinggi.

Vitamin C – Membantu memperbaiki tisu badan, membantu penyerapan iron dengan lebih berkesan, meningkatkan antibody

Vitamin E – membantu mengekalkan kesihatan kulit

Iron – Melancarkan peredaran darah

Chlorophyll – Membekalkan tenaga, detox darah, menghilangkan bau badan

Fiber – Mengawal selera makan & membantu system penghadaman


Khasiat Madu Tualang

Boleh google sendiri sebab banyak sangat khasiatnya hahaha


Khasiat Lemon

Sumber vitamin C, mengurangkan risiko stroke, mengawal darah tinggi, meningkatkan system pertahanan badan, membantu menurunkan berat badan



Aku masukkan dalam botol kaca haa nampak macam orang kaya sikit haha! Actually minum dalam botol kaca ni feel dia lain macam sikit. Tak percaya, cuba try!


1 comment:

  1. haaa kan.. rmai blogger yg dh xaktif.. huhuuu.. rindu zmn blog dlu2..

    ReplyDelete