7 February 2012

Kelebihan Air Kelapa.


Pergh! Air kelapa memang la teramat tersangat sungguh sedap. Boleh di minum tak kira waktu. Tapi duduk kat Kuala Lumpur ni susah sikit nak cari kelapa. Kesian. Kat pasar malam memang la senang nak dapat tapi tak sedap. Tak sedap sebab dah di campur dengan air gula. Eh, air dan gula. So rasa kelapa tu dah tak macam kelapa -.-

Mayjoy & Andriena. (Lokasi : Telipok Sabah)

1. Air kelapa ternyata lebih berkhasiat dari susu kerana tidak mengandung kolesterol & rendah lemak.

2. Air kelapa dapat memperbaiki saluran darah dan dikenalpasti mampu membersihkan saluran pencernaan.

3. Air kelapa tidak hanya akan membuat sistem kekebalan tubuh anda lebih baik, tetapi juga membantu tubuh melawan beberapa jenis virus penyebab penyakit.

4. Jika anda menghidap penyakit batu karang, biasakanlah meminum air kelapa secara rutin. Kebiasaan meminum air kelapa akan mambantu memecah batu karang & memudahkan mereka keluar dari tubuh.

5. Air kelapa juga dikenalpasti sejak dahulu dapat menyembuhkan gangguan saluran kencing ? Segelas air kelapa akan meredakan rasa sakit akibat susah kencing.

6. Jika anda masih merasa pening, tak ada yang boleh memulihkannya dengan cepat selain meminum air kelapa.

7. Air kelapa yang rasanya lembut sangat kaya akan elektrolit & potassium. Potassium dapat membantu tubuh mengatur tekanan darah & fungsi organ jantung.

8. Air kelapa dapat menurunkan suhu badan/demam.



4 comments:

  1. hoyehhh sib blk kampar aritu beli 4 paket air kelapa ...air kelapa mmg byk kasiatnye =)..dulu penah demam tak sihat...lama tak baik2 sampai tuka2 klinik...mkn ubat campur2 pastu hati cam tak sedap je..bercelaru je bdn n otak..bila minom air kelapa lega terus...so klo sakit jgn mkn ubat campur..ubat doktor sana sinun ke...heheheh

    ReplyDelete
  2. air kelapa mmg elok...utk demam espc..:)

    tp kan ada org cakap, air kelapa xelok utk sistem peranakan a.k.a rahim ppuan..tau tahu betul ke x?

    ReplyDelete
  3. ye ke..tk pnh dengo lak...rahim ai elok je kot..bersalin ..mengandung takde problem pun..hehehe kawen je..3 bulan kawen da terus pregnant..so ok la kut, bersalin pun senang yaa amat..cuma tak tahan morning sickness je laaa tu yg teruk hahaha..

    ReplyDelete
  4. jom dok kg..tiap2 ari ley minum air kelapa free~ ;)

    ReplyDelete

arigato gozaimas muahhhhhhh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...