Friday, December 9

Pengalaman Aku Bersama Pramugari MAS Yang Viral Tu..


Hello guys!

Aku baru balik dari Sabah :) Masa kat Sabah aku tak layan Internet sangat. Biasa la kan bila dah bersama keluarga tersayang buat apa nak mengahadap handphone je kannn!! Bila dah balik KL baru aku teruskan activiti melayan Facebook dan blog gossip semua tu hehe. News feed kat facebook balik-balik pasal pramugari yang di viralkan oleh Fathia Latiff tu ughhhhh bowwwsan.


Dah beberapa hari berlalu cerita pramugari tu masih panas sebab ramai rakan artis meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Fathia. Buka blog gosip pun asyik-asyik keluar gambar pramugari tu alahaaaai.


 DAN sebenarnya hari ni baru aku perasan rupa-rupanya masa aku terbang dari KL ke KK hari tu pramugari ni la yang bertugas hahahahahaha.

Pengalaman aku pun tak berapa okay.

Ceritanya.. Masa pramugari ni tengah menghidangkan makanan, pramugari ni terlupa nak tanya/bagi minuman seat baris aku. Lepas pramugari ni hidangkan makanan pramugari ni terus berlalu ke seat belakang hahaha. Dalam kotak makanan tu memang tersedia mineral water 100ml tu tapi kebiasaannya pramugari akan tanya penumpang nak minum apa. Biasanya MAS ada coffee, milo, juice dan coke. Dah tentu la aku nak minum air manis hehe. Dah bayar mahal takkan nak minum mineral water je haha.

Hubby duduk sebelah kanan aku dan sebelah kiri aku penumpang lelaki yang aku tak kenal. Kitorang sama-sama la tercengang tak dapat minuman hahaha. Lelaki biasa la malas nak peduli benda remeh macam ni. Masa tu aku buat relax lagi. Aku think positive.. maybe minuman dah habis kot? Takpe nanti dia datang balik hidang minuman hahaha. Bila dah lama menunggu tu, aku rasa macam panas la juga hahaha. Bukan nak panas saja-saja tau. Cuba bayangkan hari tu aku dah penat bekerja lepas tu balik dari office bergegas ke airport. Terhuyung hayang tolak trolley bagai kat KLIA yang seluas alam tu. And then flight delayed. Lepas tu kehausan tahap gurun sahara hahaha.

Tunggu punya tunggu minuman entah ke mana. Aku malas nak tekan bell. Kebetulan pramugari tu lalu tepi haaa aku pun panggil la pramugari tu. Aku cakap "Miss saya nak dua cawan apple juice". Apple juice untuk aku dan hubby tengah yang busy layan movie apa entah. Penumpang sebelah aku lantak la nak minum ke tak haha. Pramugari tu buat muka. Buat muka apa? Dah tentu la buat muka tak suka beserta jelingan haha. Secara jujurnya aku kurang senang dengan jelingan pramugari tu tapi aku fikir mungkin pramugari tu dah penat sangat. Yela flight malam kan. Maybe pramugari ni dah penat kerja dari pagi ke petang dan ke malam kannn.

AKHIRNYA pramugari tu datang dengan membawa satu cawan apple juice je hahaha. Oh dia marah aku minta dua cawan apple juice ke? Hahaha. Satu cawan apple juice tu aku share dengan hubby. Hmmm aku pun malas nak marah. Nak ambil gambar dan viralkan pun alahaiii tak kuasa aku hahahaha. Aku masih think positive.. Dia manusia biasa je. Manusia dan cuai berpisah tiada.

Aku tak marah cuma sampai sekarang aku tak boleh lupakan pandangan mata dia yang tak puas hati tu LOL.

Aku tak sokong Fathia Latiff or pramugari ni sebab situasi aku dan Fathia berbeza haha.

Okay itu je cerita aku.


No comments:

Post a Comment