Friday, February 15

Bumi Flat / Flat Earth - Suhaimi Saad


Hola guys!


Nama Suhaimi Saad (suami kepada Ina Naim ex-girlfriend Mawi) tengah panas seperti pisang goreng! Sebenarnya bila aku tau yang Suhaimi ni anti Vaksin, aku dah rasa pelik kat situ. Tak sayang anak ke? Malaysia ni ramai pendatang asing dari negara yang mundur Bangladesh, India dan lain-lain. Mereka ni banyak bawa penyakit. Tahu tak?

Tak hantar anak ke sekolah tu tak pelik la sebab kat oversea tu perkara biasa je. Cuma peliknya, home schooling tapi tak berpandukan apa-apa syllabus. Takkan Suhaimi tak nak daftar anak ambil PMR, SPM? Kalau takde PMR, SPM macam mana nak masuk university? Tak pun kalau tak nak masuk university pun, macam mana anak-anak Suhaimi tu nak cari kerja? Rezeki Allah itu luas bla bla bla.. Tak pernah ke dengar ayat ni "Menuntut ilmu biarlah sampai ke negara China"?


Baru-baru ni Suhaimi mengatakan bumi itu flat? HAHAHA! Siap minta Dr. Sheikh Muszaphar bersumpah yang bumi itu berbentuk sfera. Gila apa? Kau apa hal nak suruh-suruh orang bersumpah bagai? Apasal kau tak bersumpah yang bumi tu flat? Saja je nak kacau astronaut kebanggaan Malaysia.

Bila aku baca respon daripada Dr. Sheikh Muszaphar melalui Instagram beliau, betapa kagumnya aku cara beliau menggambarkan betapa cantiknya ciptaan Allah ketika melihat bumi dari jauh. Dari situ pun kita dah nampak perbezaan antara seorang yang berilmu dan tidak berilmu bila berbicara. Suhaimi ni sikit-sikit nak gelarkan orang bodoh, sikit-sikit nak cakap orang sesat. Eww padahal diri tu yang bodoh! Dahlah bodoh, sombong pulak tu HAHAHA.

Aku kesian tengok anak-anak Suhaimi dapat bapak macam ni. Ina Naim tu aku tak tau nak komen apa lah. Ina tu dah cukup tua dah tau baik buruk. Nasihat la sikit suami kau tu Ina oii.


No comments:

Post a Comment