9 May 2013

Buah Tangan Dari Melaka


Ramai kawan ramai la buah tangan yang kite terima setiap kali kawan kite balik kampung halaman hikhikhik. Beberapa bulan lepas kawan aku balik Melaka dia belikan aku cencaluk buatan Melaka. Aku suka makan cencaluk wei. 


Minggu lepas pulak dia belikan aku dodol dan telinga keling. Aku baru tahu nama kuih tu telinga keling. Sodappp wei. Pernah dulu aku makan tapi tak sedap. Nta katne aku beli aku dah lupa. Sejak termakan telinga keling yang tak sedap tu aku terus tak pandang telinga keling dah HEHEHE.

 
Officemate aku kata nama sopannya benderam kot? Hmm lupa plak HEHHEH. Kawan aku kata lagi paling sedap makan telinga keling panas-panas. Hermmmphhhhh kat Kuala Lumpor ni mana nak cari yang panas-panas wei? 

Dalam mimpi je kot.


8 comments:

  1. kat pasar malam kan ade telinga keling panas-panas...

    aku pun lama tak rasa

    :)

    ReplyDelete
  2. Yang panas-panas boleh cari dekat pasar malam. Selalunya ada jual

    ReplyDelete
  3. wah di tempat saya juga ada makanan seperti itu, namanya juga dodol

    ReplyDelete
  4. kuih peneram..boley try cari kat pasar malam ke..sllu org goreng panas2 then trus jual..:)

    ReplyDelete
  5. sdapny dodol! fav sy tu..telinga keling kt psr mlm adala yang..goreng pnas2..perghh! trliur plak..esok nk p la..

    ReplyDelete
  6. xsedap lansung kuih tu..buwek

    ReplyDelete
  7. sedap weh kuih telinga keling tu..selalu akak beli kat pasar malam umah akak je

    ReplyDelete
  8. telinga keling tu sedap la. kita pun sukaaaaa... :p

    ReplyDelete

arigato gozaimas muahhhhhhh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...