26 March 2013

Eel



Nak termuntah aku tengok lauk ni omgomgomgomg. Belut  masak apentah. Bukan aku yang masak. Gambar ni aku 'pinjam' dari blog siapa ntah. Aku tahu belut termasuk dalam kumpulan ikan tapi bagi aku belut adalah ANAK ULAR omgomgomg! Sumpah aku nak termuntah tengok belut dalam pinggan omgomg.


Family aku jenis yang tak makan haiwan yang panjang-panjang camni err. Yang sadisnya aku pernah termakan belut *bluwekkkk*. Masa tu aku tak tahu unagi (bahasa jepun) tu belut omgomg. Kalau aku tahu unagi tu belut sampai mati aku takkan MAKAN unagi T.T Salah orang Jepun la ni bagi nama comel-comel kat belut :/

Hmm aku kena cari perkataan belut dalam bahasa latin bahasa perancis cina dusun kadazan bajau. Pendek kata semua bahasa di dunia :B

Yang suka makan belut tu sorry la k entry ni bukan untuk korang HEHEHHE :x

17 comments:

  1. eh, sedap kot belut... rase lembik2. Omnomnom!

    ReplyDelete
    Replies
    1. omg buifrin sy pun cakap belut tu sedap lembut omgomg

      Delete
  2. hahaha dulu aku g restoran kt ipoh mcm ni la dia letak belut dia.. aku x lalu makan terus.. apa menu pon aku terbayangkan belot omaiiii
    belut itu sperti ularrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHHA belut tu anak ular eee

      Delete
  3. Tak pernah mkn. & tak sanggup nak makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan pernah sanggup kak :P

      Delete
  4. kalo xnmpak bntuk dia cmtu haruslah mkn sj..tp bla nmpak dlm akurium tu, maunya xlalu..unagi sedap kot..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha aku termakan unagi tu sebab dia orang potong unagi tu pendek2 la macam saiz ikan *bluweekk*

      Delete
  5. hehehhe...macam-macam.....

    ReplyDelete
  6. euwwww..hahaha, satu geng! tak makan benda geli2 nie.

    ReplyDelete
  7. Samala..mana yg xder sisik ni memang x makan..tapi Dezee pernah tgk org makan kucing dengan anjing.omgomgomg..itu lgi buwek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat malaysia takde lagi kot orang makan anjing kucing. biasa kat china atau pun vietnam thailand hehehe

      Delete
  8. Anak Kak Gina dulu suka sangat makan belut ni, beli kat Restoran Sari Ratu, sedap makan dengan nasi panas

    ReplyDelete
    Replies
    1. buifrin pun kata sedap :P

      Delete
  9. tak pernah makan belut & mungkin takkan makan kot...hehe

    ReplyDelete

arigato gozaimas muahhhhhhh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...