12 February 2012

Potato Wedges


Hola!

Hari ni aku nak try buat potato wedges haha. Balik dari office singgah Tesco beli bahan. Bahan-bahan sikit je tu pasal nak try recipe ni :P


Bahan-bahan

Kentang
Tepung Kentucky
Putih telur
Blackpepper


Kentang dibuang kulit dan dipotong macam ni.


Kemudian rebus.


Rebus hingga empuk/lembut. Boleh cucuk pakai garfu kalau nak tau empuk ke tak. Bila kentang dah empuk, celup ke dalam putih telur dan celup lagi dalam tepung yang telah digaul dengan blackpepper.


Lepas tu goreng. Tadaaaa ni la hasilnya hahahaha! Boleh cecah dengan sos dan mayonis.

Mudah dan sedap! Selamat mencuba!

2 comments:

  1. kalau nak bagi bintang.

    4.5/5. Y ? sbb hangit tuu.


    HAHAHAHAHAHAH

    ReplyDelete
  2. kuah kaler oren putih cam kat kepsi tuh takde?

    ReplyDelete

arigato gozaimas muahhhhhhh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...