4 March 2013

Sabah Dalam Bahaya!!!



Semua orang tahu Sabah dalam bahaya! Semua orang tahu Sabah di ceroboh oleh pengganas daripada Kesultanan Sulu! Semua orang tahu beberapa perwira telah gugur!
 
Kenapa dia kata Sabah masih dalam keadaan terkawal seperti negeri-negeri lain? Kenapa dia masih sibuk dengan Karnival Wowowow sana sini sedangkan perwira-perwira kita tengah bergadai nyawa membenteras pengganas? Kenapa dia kata pengganas itu bukan pengganas?

Apa perasaan keluarga si mati bila terbaca kenyataannya itu? Apa perasaan rakyat Sabah?

Sabah ramai pendatang asing dari Filipina. Bukan Filipina je malah pendatang asing dari Indonesia dan India!!!! Tak reti cakap bahasa melayu pun ada kad pengenalan. Undi parti tu terus dapat kad pengenalan. Begitu mudah bukan? Sekarang terima la akibatnya. Dalam ramai-ramai yang dapat kad pengenalan tu, aku yakin mesti ada diantara mereka merupakan saudara mara Kesultanan Sulu. Mereka-mereka ni la yang akan bersubahat dengan Kesultanan Sulu untuk menceroboh Sabah.

Walaupun aku sekarang berada di zon selamat, Kuala Lumpur, tapi woiiiiiiiiiii semua family kaum kerabat aku kat Kota Kinabalu!!!! Dan macam mana kalau pengganas-pengganas tu terus merebak ke daerah lain? omg :'(

Aku harap parti kau kalah teruk pada pilihan raya akan datang!

20 comments:

  1. kita doakan moga sabah akan selamat dan tiada lg org yg akan terkorban..sedih sgt akak tgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga mereka disana selamat. amin :')

      Delete
  2. kwn sy pun ada di KK..huhu..risau+meluat dgn org yg pntingkn dr sndri demi kpentingan kedudukan dia dlm negara..

    ReplyDelete
  3. Sedih lah dgn apa yg berlaku di Sabah. Semoga pencerobohan ni berakhir dgn segera. Semoga rakyat2 sabah berada dlm keadaan selamat.

    ReplyDelete
  4. ooo mcm tu ceritanya. sgt kejam. harap2 tak berlarutan la pencerobohan ni.

    ReplyDelete
  5. die masih asyik wat program joget, teruk betullah

    ReplyDelete
  6. jangan ko harap kami kalah lah

    ReplyDelete
  7. yes!!!! memang harap dia kalah.. budusss punya menteri.. nak menang punya pasal sangup main kotor.. tgok hasil skrng.. kita pon emooo sbb pok cik kita terlibat misi disana.. tensyen dgr dia cakap menteri kita x bg kita tembak parasit2 ni.. sruh stanby je smpai kita sendri rmai yg mati... buduss kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah-mudahan pak cik awak selamat ye :) mereka adalah perwira!!

      Delete
  8. Marah betul ni... Sabar2... Harap semua ni berakhir.. Sama2 kita doakan...

    ReplyDelete
  9. wooO woooO...suka n3 ni. voice up voice up. mmg pown, byk org tak sedar, mentang2 berada di zon selamat, mudahlah berkata2 berhuhahuha, berpati berjimba. sedih hanya seketika, walhal hakikatnya...

    tak mendoakan parti maa yg menang atau kaau, hanya berdoa agar kita diperintah dgn adil oleh ssorg yg benar2 akan membawa kita ke jalanNya.

    ReplyDelete
  10. first time dgr lagu nie huhu

    ReplyDelete
  11. Vol..actually dezee pun agak ketinggalan dengan isu lahat datu and semporna ni..salah satu sebabnya sebab tak tgk berita. berita tv3 sekarang pun dah macam suara keadilan..ataupun harakah..Walaupun vol selamat disini..Dezee tetap doakan keluarga vol disana..Aminn..xmo marah2 k.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouh aku pun tak layan berita. officemate tanya pasal lahad datu pun aku tak tahu nak jawab apa sebab aku tak tengok berita HAHA. sejak 2 3 hari ni je aku bukak tv3 :B

      Delete
  12. Aku pun pelik, ramai Malaysian yang pandang remeh akan hal pencerobohan. Sampaikan kematian pejuang2 pun boleh buat lawak.. Haih, nak tunggu darah daging dia yang mati kena tembak baru nak serius agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kalau pencerobohan tu terkena kat batang hidung sendiri baru dia nak ambil serius. ha tu la bagi lagi IC kat pendatang!

      Delete

arigato gozaimas muahhhhhhh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...