29 March 2013

Contoh Surat Akuan Bujang


Penolong Pengarah,
Bhgn Nikah, Cerai dan Rujuk
Pentadbiran Undang-undang Syariah
Tingkat 3, Blok Perpustakaan
Kompleks Pusat Islam,
Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI)
Jalan Perdana 50480, Kuala Lumpur

Tuan,

PER : SURAT AKUAN BUJANG

Adalah dengan ini diakui bahawasanya Dezee bin Deezein No. kad pengenalan XXXXX-XX-5007, adalah seorang pekerja di jabatan ini dan mengikut rekod jabatan kami, beliau masih BUJANG dan BELUM PERNAH BERKAHWIN.

Surat akuan bujang ini hanya boleh diterima pakai sehingga selesai permohonan perkahwinan beliau.

Sekian terima kasih.


Yang benar,


(Tandatangan ketua jabatan, nama, jawatan dan cop jabatan)


 Gambar hiasan


22 comments:

  1. saye dh buat surat ni..
    pkse kerani buat.. haha

    ReplyDelete
  2. fuhh,siap format dia share kat sini..bgs2..info untuk yg mencari2 :))

    ReplyDelete
  3. Ekhem....sape yg nk kawen tu ..hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawan sy si dezee tu yang nak kahwin kak hihi :D

      Delete
  4. ehem!! surat akuan bujang? hihi..
    teringat thn lepas, haru-biru jadinye bile kena taip surat ni.. seb bek ada cik gugel.. kite pn pernah wat entry pasal surat nih kat blog.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHAHA nasib baik ada google kan? ;)

      Delete
  5. Guna untuk kawin ke? Huh.. Leceh betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup untuk kahwin. leceh kan? :/

      Delete
  6. ahaha..nk buat lg nanti

    ReplyDelete
  7. untuk kawen ye??akak dulu tak payah pun buat surat2 gini..sekarang macamn2 syarat ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah sekarang ni kena buat macam2.


      ish.

      Delete
  8. ohh kena ada surat ni ke?

    ReplyDelete
  9. oouh??

    macam tu eh...

    nnt nak tiru la ye :)

    ReplyDelete
  10. Hahahahahahahahaha..this is funny.Dang~ u vol..dang~ XD

    ReplyDelete
  11. maceh cik Volvo..leh copy siap2..

    ReplyDelete
  12. surat ni mmg wajib pun kan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...