28 December 2012

Melawat Dusun


Buah kembayau.

Orang Sabah panggil buah ni buah kembayau. Orang Sarawak panggil buah dabai. Rasa buah ni unik dan tak semua orang pandai makan buah ni. Buah ni tak boleh makan macam tu je sebab keras ya ampun haha. Kena rebus dulu cik kak.

Buah koko

Elvira gedik dan buah kokonya haha

Rambutan

Cili padi pedas woi!!

Manggis!


Buah tarap sedap!

Buah tarap takde kat semenanjung lalala. Sedap gilaaaaaaaaaaaa!! Rindu nak makan buah tarap T.T

Avocado mentah :'( sedih takde yang masak :'(

Buah langsat, duku, cempedak dan nangka banyak gila tapi aku malas nak angkut balik rumah :P


12 comments:

  1. kcik2 dlu ja mkn koko..sdap!

    ReplyDelete
  2. wa bestnye!! meh angkut ke rumah cheida hahaha

    ReplyDelete
  3. wah... Banyaknya buah-buahan.. Buah kembayau tu baru pertama kali dengar. Hehe

    ReplyDelete
  4. wahhhh..banyaknyer buah,ada yg akak tak penah makan tu.
    buah avocado pun ada,bagus tu.

    ReplyDelete
  5. Wah bestnya... Akk igt lagi dulu kecik2 suka mkn buah koko nie.. sedap.. :D

    ReplyDelete
  6. Buah Kembayau & tarap ada lagi tak? Nak sikit. Tak pernah makan lagi ☺☺

    Sedapnya buah koko tu. Nak jugak...hahaha...

    ReplyDelete
  7. Buah kembayau tak pernanh dengar pulak .. rasa die mcm mna ek ?

    ReplyDelete
  8. woww!! aku suka buah koko .
    singgah> http://sexy407.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. avocadonye lain yer?

    ReplyDelete
  10. buah terap tu .menarik minat tirana aduka

    ReplyDelete
  11. Heihei..banyak list kat atas yang dezee xpernah makan..XD

    ReplyDelete
  12. sape yg comel tu? ;)

    ReplyDelete

arigato gozaimas muahhhhhhh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...