21 March 2015

Perbezaan Perfume EDP & EDT


Hello guys!

Dah berkurun iols tak beli perfume. Iols bukanlah pencinta perfume macam uols uols. Pertama kali dan terakhir iols beli perfume masa iols form 2. Masa tu iols beli perfume RM10 je. Tu pun perfume ntah hape hape hahahaha. Yelaaa nama pun budak sekolah mana ada duit nak beli perfume mahal-mahal T.T

Teringat lagi masa dapat perfume baru wah bukan main seronok lagi iols calit sana sini perfume tu kat satu badan. Lepas tu pening nak muntah HAHAHAHA! Lepas kejadian tu iols macam fobia nak pakai perfume. Iols cuma berwangian dengan body lotion botol pink brand Johnson & Johnson.

Tiba-tiba semenjak dua menjak ni iols terasa nak pakai perfume hehehe. Iols jatuh cinta dengan Paul Smith Rose EDP wangian bunga rose segar awww sweet gitu.


Top Notes: Turkish rose and magnolia
Heart Notes: Rose, green tea and voilet
Base Notes: Cedar and musk

Perfume ada dua jenis ye uolssss.. Eau De Parfum (EDP) dan Eau De Toilette (EDT). EDP dan EDT ni tak sama ye uolsss. Kepekatan EDP 8-15% dan tahan 3 hingga 5 jam. EDP dengan kepekatan 4 – 8% hanya tahan 2 hingga 4 jam. So uols pilih la nak perfume yang wangi lama or wangi sekejap je heee.

Dan satu lagi uolssss..

Tolong la jangan beli perfume perfume yang ada gred gred dari Dubai tu or perfume yang konon kononnya perfume reject tu. Perfume tu tak ori tau uolssss. Berlambak perfume gred A, AA, AAA, AAA+ kat Facebook tu aduduh uols jangan jadi tipah tertipu k :P


1 comment:

  1. akak dah lama tak membeli perfume...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...