Wednesday, March 18

TTC : Folic Acid

Halo?


Trying To Concieve (TTC)

Okeh usia perkahwinan aku dah masuk setahun lebih. Dan aku masih tak pregnant :) Setakat ni tak pernah dapatkan rawatan kat pakar pon. Sepatutnya setiap pasangan yang gagal pregnant dalam masa 6 bulan perkahwinan seelok-eloknya berjumpa doctor pakar. Aku tahu aku tahu. Konon nak pregnant secara natural -.-'

Masa mula-mula kahwin tu aku try amalkan Folic Acid. Folic Asid ni bagus untuk pasangan yang merancang untuk mendapatkan cahaya mata. Dulu aku ingatkan Folic Acid hanya untuk ibu mengandung rupanya pasangan yang merancang untuk mendapatkan baby pun digalakkan mengambil Folic Acid 3 bulan sebelum berkahwin. Faham tak? Ayat aku macam ayat tambi pulak dah huahua.

Aku telan Folic Acid brand Appeton. Sekotak ada 90 tablet cukup untuk 3 bulan dan harga pun murah RM36 je. Brand lain agak mahal sikit kot hehe. Beratus biji Folic Acid aku telan tapi tak pregnant pun -.-' Stock Folic Acid aku pon dah habis. Takpe petang ni aku beli kat Watson ;)

Rasa geram je tengok perut perempuan mengandung kan? :)

1 comment:

  1. InshaAllah...berusahalah,akak doakan moga ada rezeki nanti ye..

    ReplyDelete