Saturday, September 7

Surat Cinta Buat Pramugari


Hola guys!

Aku baru je habis cuti seminggu kat Sabah. Dah selamat balik Semenanjung dah pun hehe.

Aku nak cerita sikit je pasal pahit manis perjalananku ke kampung tercinta, Kota Kinabalu Sabah hari tu. Kot kot korang yang teringin nak pergi Sabah haaa bolehlah tau serba sedikit.

Tiket flight aku beli masa Air Asia buat promo. So dapatlah grab tiket pergi dan balik berharga RM210.24. Masa tu aku bayar guna online banking so processing fee sebanyak RM4. Bila dah ada BigPay card ni tak perlu dah bayar processing fee wohooo!! Korang yang belum ada BigPay card boleh apply guna code Q3VIGIMOSR ni untuk dapat RM10 percuma.


Sausage and scrambled egg sandwich and coffee for me!! Cukup untuk penuhkan perut.


Sebelum berangkat ke KLIA2, hubby temankan breakfast kat McDonald's. Nampak sedih je breakfast kat McDonald's ni. Tak meriah langsung. Rasa nak makan sambil menangis haha.

Aku naik Aerobus dari Paradigm Mall PJ ke KLIA2. Tambang RM12 jeeee. Murah murah!! Tak sampai hati nak suruh hubby hantar ke airport, terbayang hubby drive seorang seorang. Perjalanan mengambil masa lebih kurang sejam je.

Aku suka KLIA2 sebab banyak tempat shopping. Restaurant pun berlambak. KLIA boring sikit kot hehehe. Korang rasa mana lebih menarik? KLIA ke KLIA2??


Sampai je airport, perkara pertama yang aku buat ialah check in kat kiosk haha. Tak tenang hati selagi tak check in. Tak tenang hati selagi tak dapat boarding pass kat tangan. Hahaha. Penyakit apakah? Dah siap check in baru nak pergi cari makan, pergi tandas, sambung shopping dengan tenang.

Charging my phone.

Flight dari KL ke KK tak berapa nak best. Firstly, sehari sebelum terbang, aku dapat email dan SMS dari Air Asia. Air Asia reschedule masa penerbangan aku. Aku dah plan elok elok dah itu ini. Aku jenis suka planning. Nak travel kemana mana mesti aku plan. Apa nak buat, nak makan kat mana, naik gerak pukul berapa semua lengkap. Sebab aku paling tak suka situasi yang kelam kabut. Sepatutnya flight aku pukul 9.30 pagi tapi ditukar ke 11 pagi. Ada sedikit kekecewaan di situ.

Secondly, aku dapat seat 15B. Sedihnya. 15 dah ok dah but why B?? Not C or D?? Ookokok dah tak payah nak berdrama, kau kedekut nak bayar seat tapi ada hati nak duduk favourite seat kau hahaha. Kalau orang lain berebut rebut nak duduk kat tepi tingkap untuk menikmati awan kepuk kepuk tapi bukan aku ye. Boleh pengsan aku duduk kat seat A and F hahaha. Pengsan bukan sebab gayat tapi sebab sempit tak boleh bernafas hahaha. Aku Claustrophobia.

Thirdly, paling malang dalam hidup kejadian yang sangat menyedihkan. Dahlah terpaksa duduk kat 15B, duduk pula dengan penumpang yang ada masalah bau mulut yang agak luar biasa. Hmm bukan bau mulut biasa biasa tu guys. Bau tu macam sejenis penyakit/jangkitan kat rongga hidung, mulut dan saluran pernafasan. Bau yang busuk gila. Bau mayat. Yang aku perasan lelaki selalu ada masalah ni. Aku ingatkan dah selamat bila aku pakai mask. Rupanya bau busuk tu tembus juga ke hidung mancung aku ni huaaaa!!! Dalam hati meronta ronta "Patutkah aku mengorbankan diri ini untuk menghidu bau mayat selama 2 jam 30 minit??" Oh tidakkk!! I love myself more than anything in the world!!!

Aku keluarkan pen dan kertas kecil. Aku tekan butang atas kepala panggil pramugari. Wowww pramugari cantik yang datang. Aku dengan muka 10 sen bagi note tu kepada pramugari cantik tu. Terkumat kamit mulut pramugari cantik baca..

"Hi can I move to another seat? Because this guy on my right bau mulut. I cannot tahan. Please..." 

Pramugari tu memang profesional. Lupa nak catit nama pramugari cantik tu. Ish rugi. Pramugari cantik tu terus tukarkan aku ke seat depan nun. Huaaa rasa nak peluk pramugari cantik tu sebab dah selamatkan nyawa aku. Kalau pramugari cantik biarkan aku menghidu bau mayat tu, rasanya aku yang akan jadi mayat. Sampai kat destinasi badan kaku mengeras. Hahaahaha.


Pramugari cantik pindahkan aku ke seat hadapan jauh dari bau mayat. Duduk bersebelahan dengan couple from Korea. Oppa oppa! Couple tu membuta dari aku duduk situ hingga ke destinasi. Ok la dari duduk dengan bau mayat. Dapat juga aku menikmati pretzel cheese pizza and Dutch Lady Juicy Milk Orange dengan tenang 100%

Mix fish soup my favourite.

Sampai je airport my parents dah menunggu di balai ketibaan. Tanpa membuang masa weols bergegas ke my favourite Chinese restaurant. Kedai Kopi Sin Houng Kee yang terletak di Bandaran Berjaya, KK. Wajib try guys!

OK bye!





No comments:

Post a Comment